
Kategorie
Producent
Cena
-
od
do

- czujniki zbliżeniowe, siłownik
- manometry
- tabela gwintów pneumatycznych
- tabela gwintów calowych
- synchronizacja siłowników
- siłowniki pneumatyczne - układ
- dobór siłowników pneumatycznyc
- wymiarowanie siłowników pneuma
- Elektrozawory
- zawory rozdzielające
- rozdzielacze pneumatyczne
- przewody pneumatyczne
- Węże ciśnieniowe
- dobór przewodów pneumatycznych
- rurki teflonowe
- przewody poliuretanowe
- przewody tekalan
- przewód teflonowy
- węże zbrojone pcv
- separator cyklonowy
- odwadniacz sprężonego powietrz
- elektrozawory odcinające
- zawory odcinające elektryczne
- elektrozawór nc
- zawory 2/2
- obrotowe napędy
- napędy przepustnic
- siłowniki zaworów kulowych
- siłowniki obrotowe
- napędy pneumatyczne
- #siłowniki pneumatyczne
- #pneumatyka
- ISO 8573-1:2010
- Klasy jakości powietrza
- jakość sprężonego powietrza
- #gwinty
- #gwinty calowe

Czujnik położenia tłoka KT65P-5M

Czujniki położenia tłoka półprzewodnikowe do siłowników 3- przewodowe
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka KT65P-QD z wtyczką M8

Czujniki położenia tłoka półprzewodnikowe z wtyczką M8
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka KT65R-5M

Czujnik położenia tłoka siłownika 2-przewodowy kontaktronowy
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka KT65R-QD z wtyczką M8

Czujniki położenia tłoka kontaktronowe z wtyczką M8 do siłowników
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka ZS-5600

Czujniki kontaktronowe do siłowników, seria ZS.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka ZS-5700

Czujniki kontaktronowe do siłowników, seria ZS.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Czujnik położenia tłoka ZS-5701

Czujniki kontaktronowe do siłowników, seria ZS.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: Do potwierdzenia
Czujnik położenia tłoka ZS-6700

Czujniki kontaktronowe do siłowników, seria ZS.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Uchwyt czujnika do siłowników okrągłych ISO6432

Uchwyt czujników położenia tłoka do siłowników okrągłych ISO 6432
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24-48 godzin
Prawidłowe działanie urządzeń i całych układów pneumatycznych zależy od pracy mniejszych podzespołów i pojedynczych elementów wchodzących w skład maszyny. Proponowane przez nas czujniki położenia tłoka pozwalają określić, w jakim położeniu jest tłok siłownika pneumatycznego... To uniwersalne urządzenia niezbędne do pracy maszyn czy całych linii produkcyjnych. To właśnie one wprawiają je w ruch i gwarantują wytworzenie określonych elementów, nawet w bardzo dużych ilościach.
Dzięki detektorom jesteśmy w stanie szybko zdobyć informację o tym, czy siłownik działa tak, jak powinien. Dzięki diodom, w które są wyposażone, sygnał nieprawidłowej pracy urządzenia widoczny jest gołym okiem. To z kolei pozwala na szybką reakcję i naprawę uszkodzonego elementu. Czujniki położenia tłoka siłownika pneumatycznego pasują do takich rodzajów jak profilowe, okrągłe (przy zastosowaniu odpowiedniego uchwytu), beztłoczyskowe.
Jakie detektory położenia tłoka są w naszej ofercie?
W naszej ofercie dostępny jest zarówno kontaktronowy, jak i półprzewodnikowy czujnik położenia tłoka. Kontaktronowe akcesoria mają element stykowy, który po wejściu w pole magnetyczne zamyka obwód elektryczny i podaje napięcie do urządzenia. Półprzewodnikowe modele zamiast elementu stykowego mają element półprzewodnikowy, którego praca opiera się na różnicy potencjałów w polu magnetycznym. Oferujemy artykuły tego rodzaju normalnie otwarte i normalnie zamknięte, wykonane z wytrzymałego poliamidu.
Czujniki położenia tłoka w siłownikach pneumatycznych, takie jak kontaktronowe (reed switch) i półprzewodnikowe (zazwyczaj czujniki Halla), pełnią kluczową rolę w monitorowaniu i kontrolowaniu ruchu tłoka. Oba te typy czujników mają swoje specyficzne cechy, które wpływają na ich zastosowanie i wydajność.
Czujniki Kontaktronowe (Reed Switch)
Czujniki kontaktronowe działają na zasadzie mechanicznego styku, który zamyka się pod wpływem pola magnetycznego. W siłownikach pneumatycznych, magnes umieszczony na tłoku przemieszcza się wzdłuż cylindra, przechodząc przy czujniku kontaktronowym i powodując zamknięcie styków.
Zalety:
- Prostota konstrukcji: Mało skomplikowane, co przekłada się na niższe koszty.
- Nie wymaga zasilania: Styki zamykają się pod wpływem pola magnetycznego, bez potrzeby zewnętrznego zasilania.
- Wysoka niezawodność: Dzięki prostocie konstrukcji są niezawodne i wytrzymałe.
Wady:
- Mechaniczna natura działania: Narażone na zużycie mechaniczne i mogą być mniej trwałe przy wysokiej częstotliwości przełączania.
- Wolniejsze przełączanie: Mogą mieć delikatne opóźnienia w przełączaniu w porównaniu do czujników półprzewodnikowych.
Czujniki Półprzewodnikowe (Czujniki Halla)
Czujniki półprzewodnikowe, takie jak czujniki Halla, działają na zasadzie efektu Halla, gdzie przepływ prądu przez półprzewodnik w obecności pola magnetycznego indukuje napięcie, które jest proporcjonalne do siły tego pola.
Zalety:
- Brak części ruchomych: Zwiększa trwałość i niezawodność, szczególnie w aplikacjach o wysokiej częstotliwości przełączania.
- Szybkie reakcje: Szybsze przełączanie niż w przypadku czujników kontaktronowych.
- Wysoka czułość: Możliwość wykrywania nawet słabych pól magnetycznych.
Wady:
- Potrzeba zasilania: Wymaga zasilania do funkcjonowania, co może być problemem w niektórych środowiskach.
- Większa skomplikowana konstrukcja: Większa złożoność konstrukcyjna i koszt niż w przypadku czujników kontaktronowych.
Zastosowanie w Siłownikach Pneumatycznych
Wybór między czujnikami kontaktronowymi a półprzewodnikowymi w siłownikach pneumatycznych zależy od wymagań aplikacji:
-
Czujniki Kontaktronowe:
- Idealne do zastosowań, gdzie koszty i prostota są priorytetami.
- Dobre do zastosowań o mniejszej częstotliwości przełączania, gdzie niezawodność i długotrwałość są ważne.
-
Czujniki Półprzewodnikowe:
- Lepsze do aplikacji o wysokiej częstotliwości przełączania i wymagających szybkiej reakcji.
- Preferowane w środowiskach, gdzie precyzja i minimalizacja opóźnień jest kluczowa.